Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Egy 11 éves fiú ajándéka a családnak

Ezt a gondolattérképet ajándékozta egy 11 éves francia-magyar fiú karácsonyra a családjának.

Amikor megláttam az eredeti, franciául írt rajzot és elkezdtem olvasgatni a szövegbuborékokat, nem hittem a szememnek. Valami mélységes megnyugvás töltött el. Igen, még sincs elveszve minden. Bár a világunk 2016-ban nagyon nem jó irányba ment, de ha léteznek még ilyen lelkű kölykök, akkor ez a világ megmenthető.

Ha figyelmesen olvasgatjuk a gondolatait, akkor látjuk, hogy mennyire fontos a társas élet számára és mennyire érzi, érti és helyén tudja kezelni a mai világ kihívásait.

Biztosan nem mindennapi az, ahogy ez a fiú gondolkodik, teljes bizonyossággal mondhatjuk, hogy egy nagyon érző lelket takar, de ezek szerint a gyermekeinket körülvevő, iszonyatos sebességgel változó világban mégiscsak vannak olyan biztos pontok, amelyeket egy kamasz fiú is értéknek tart.

Amikor azon aggódunk, hogy hová jutnak a kamasz gyerekeink, milyen felnőttek válnak belőlük, milyen világba fognak belenőni, lebegjen a szemünk előtt az, hogy ha nem is direkt módon, de minden üzenetünk, mozdulatunk és gondolatunk célba ér. Mindent, amit közvetítünk feléjük, beléjük ivódik. Jó és rossz egyaránt. És végül a jó mindig győzedelmeskedik a rossz felett.

Ezzel kívánunk nektek boldog új évet!

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.