Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Busójárás kisgyerekekkel

Egy ideje már szerepelt a családi bakancslistán, hogy egyszer mi is megnézzük Mohácson a busójárást. Kicsi gyerekeink vannak, szóval tartottunk a rendezvénytől (hatalmas tömeg, hangos, ijesztő jelmezbe bújt emberek), ráadásul szállást sem könnyű ilyenkor találni.

Végül úgy döntöttünk, hogy a tömeget elkerülendő nem egy hosszú hétvégét töltünk Mohácson, hanem vasárnaptól szerda reggelig maradunk vagyis valóban a „farsang farkát” töltjük a busók között. Így a szálláskeresés sem okozott problémát. A gyerekeknek már indulás előtt mutattunk képeket, rövid filmeket, hogy el tudják képzelni ezeket a jelmezeket.

A megérkezés utáni napon, hétfőn Mohács városa csendes volt, busókkal csak véletlenül találkoztunk az utcákon. Ekkor kerestük fel a Busóházat, amely saját meghatározása szerint „sajátos egyvelege a panoptikumnak és a néprajzi kiállításnak”. Itt a gyerekek megfoghatták, megtapogathatták a jelmezeket, és akár fel is lehetett próbálni egy-egy maszkot. Mindez sokat segített abban, hogy megtapasztalhassuk: a maszkok mögött ugyanolyan emberek vannak, mint mindenki más.

A délutánt aztán – a sokác lányoktól és a busóktól kissé elszakadva – a Mohácstól nem messze található Szent Miklós Vízi- és Taposómalomban töltöttük, ami szintén gyermekbarát: a gyerekek mindent kipróbálhatnak, bemehetnek a taposómalomba is.

A farsang utolsó napját (húshagyó kedd) már ismét Mohácson töltöttük. Ezen a napon a mohácsiak, már „csak” maguknak égetik el a telet, turista ilyenkor már csak nagyon kevés van. A tömeg szellős, kisgyerekekkel is könnyen lehet közlekedni. A korábban megmutatott képeknek, videóknak, a megtapogatott maszkoknak köszönhetően a busók, bár hangosak, már nem voltak annyira félelmetesek a gyerekek számára. Még egy kézfogás is belefért.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.