Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Busójárás kisgyerekekkel

Egy ideje már szerepelt a családi bakancslistán, hogy egyszer mi is megnézzük Mohácson a busójárást. Kicsi gyerekeink vannak, szóval tartottunk a rendezvénytől (hatalmas tömeg, hangos, ijesztő jelmezbe bújt emberek), ráadásul szállást sem könnyű ilyenkor találni.

Végül úgy döntöttünk, hogy a tömeget elkerülendő nem egy hosszú hétvégét töltünk Mohácson, hanem vasárnaptól szerda reggelig maradunk vagyis valóban a „farsang farkát” töltjük a busók között. Így a szálláskeresés sem okozott problémát. A gyerekeknek már indulás előtt mutattunk képeket, rövid filmeket, hogy el tudják képzelni ezeket a jelmezeket.

A megérkezés utáni napon, hétfőn Mohács városa csendes volt, busókkal csak véletlenül találkoztunk az utcákon. Ekkor kerestük fel a Busóházat, amely saját meghatározása szerint „sajátos egyvelege a panoptikumnak és a néprajzi kiállításnak”. Itt a gyerekek megfoghatták, megtapogathatták a jelmezeket, és akár fel is lehetett próbálni egy-egy maszkot. Mindez sokat segített abban, hogy megtapasztalhassuk: a maszkok mögött ugyanolyan emberek vannak, mint mindenki más.

A délutánt aztán – a sokác lányoktól és a busóktól kissé elszakadva – a Mohácstól nem messze található Szent Miklós Vízi- és Taposómalomban töltöttük, ami szintén gyermekbarát: a gyerekek mindent kipróbálhatnak, bemehetnek a taposómalomba is.

A farsang utolsó napját (húshagyó kedd) már ismét Mohácson töltöttük. Ezen a napon a mohácsiak, már „csak” maguknak égetik el a telet, turista ilyenkor már csak nagyon kevés van. A tömeg szellős, kisgyerekekkel is könnyen lehet közlekedni. A korábban megmutatott képeknek, videóknak, a megtapogatott maszkoknak köszönhetően a busók, bár hangosak, már nem voltak annyira félelmetesek a gyerekek számára. Még egy kézfogás is belefért.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Ádéhádést csinálunk a gyerekekből
iskola, óvoda

Ádéhádést csinálunk a gyerekekből

Mindannyiunk rettegett jelensége a túlmozgásos, figyelmetlen, lenyugtathatatlan, örökmozgó, rosszgyerek. (ADHD, már a kicsik is így azonosítják magukat, egymást.) Akivel semmire sem megyünk, nincs rá időnk, nincs rá energiánk, a fejünkre nőnek és kudarc a felnőttek számára.

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Kaleidoszkóp.. nekem ilyen a karácsony
határon túl

Kaleidoszkóp.. nekem ilyen a karácsony

Az üveggömbök és a gyertyák fényében előjönnek régi képek. Az első adventi kalendárium. 24 számozott lap, a hatodikon Mikulás, az utolsón fenyő, és minden nap letéptünk egyet. Rajzzal. Eleinte anyám rajza, később a saját girbegurba számaink… a várakozás gyötrelmes gyönyöre.

 

Az ünnep feladata
ajánló

Az ünnep feladata

Az ünnepnek is van ám feladata! Nem csak úgy jön el! Néhány rendkívül fontos tudást hordoz magában! A következő hetekben ezeket kell megtenni ahhoz, hogy sikerrel zárjátok a téli szünetet, ezzel az évet is!
Lehet készíteni check list-et, mindet pipálni, így garantáltan nem marad ki egyetlen fontos elem sem!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.